تلفن...

تلفن هایی که به داروخانه زده می شه و با مسئول فنی کار دارند چند دسته هستند:

یک  سری دسته خانوم های  بیکار نشستند خونه و شماره می گیرند داروخانه که فلان کرم روشن کننده دارید ؟ چنده؟ حالا خوبه؟ اثر داره؟ 

یک سری قرص و دارویی تو خونه پیدا کردند می خوان بدونند برای چیه؟ بیاریم عوض می کنیدو ... 

یک سری قرصی از تو جیب شوهر یا پسرشون یا  برادرشون پیدا کردند و می خوان بدوند چیه؟  (یه خاطره تعریف کنم یک روز یه دختر خانومی زنگ زد  داروخانه  گفت قرص سیلدنافیل مال چیه؟ گفتم تو ناتوانی جنسی آقایون مصرف میشه.. گفت من این قرصو تو جیب برادرم پیدا کردم اون فقط 20 سالشه مجرده! فقط این مصرفو داره؟ گفتم بله حالا به من گیر داده بود که اشتباه می کنی و گفتم خانوم به من ربطی نداره برو به داداشت گیر بده..  

بعضی ها که حوصله دکتر رفتن ندارند زنگ می زنند و بعد از شرح مشکلشون دارو می خوان ..  

یک سری هم هر دارو یا محصول بهداشتی تو تلوزیون یا ماهواره تبلیغ  می  کنه سریع زنگ می زنند داروخانه..  

بعضی پیشرفته تر عمل می کنند می شینند اخبار علمی فرهنگی رو گوش می دند و بعد تماس با مسئول فنی ...

 ( همین امروز یه خانم تماس گرفت شما مکمل روی دارید برای بچه ها گفتم بله شربت زینک سولفات هست گفت مکمل روی گفتم خانم زینک همون روی هست  گفت برای افزایش قد خوبه اخه چند روز پیش تو اخبار تلوزیون شنیدم که دانشمندان تحقیق کردند و گفتند  مکمل روی  برای افزایش قد کودکان خوبه.. گفتم معمولا ابن داروی تقویتی رو برای افزایش اشتها تجویز می کنند و افزایش قد رو نمی دونم..)  

خلاصه بعضی ها از اون دسته ادم های مردم آزارند : زنگ می زنند و سوالات مسخره در اوج شلوغی میکنند مثلا می گن قرص آهن دارید؟ آخه مگه ممکنه داروخانه این قرصو نداشته باشه حالا اگه کمیاب بود یه چیزی.. 

خلاصه یک سری هم وسواس دارند بعد از گرفتن دارو زنگ می زنند که من مثلا قرص پروپانولول می خورم روش نوشته پرانول یا ایزوکسوپرین نوشته ایزوپرین..  سیتریزین نوشته رازوسیتریزین و ...امان از این اسم تجاری کارخونه های ایران.. 

 

یه دسته دختر خانوم هایی هستند که می خوان چاق بشند اونم فقط صورتشون و دارو می خوان.. یادمه یک بار یه دختر زنگ زد داروخانه که هفته دیگه عروسیمه من می خوام صورتم 1 هفته ای چاق بشه..  

بعضی از خانوم ها زنگ می زنند قرص  برای لاغری  میخواند  بدون عوارض و ...  

یکسری  روشون نمی شه برند دکتر تلفنی می خوان درمان بشند( مشکل مربوط به اندام تناسلی دارند..) با کلی معذرت خواهی می گن که خارش و سوزش دارند یا کنار بیضه شوهرشون زخمه و...   

بعضی ها  بعد از عملیات فکر افتادند که نکنه حامله بشند و زنگ می زنند داروخانه...تو این موارد من که فضولیم گل می کنه کلی ازشون امار می گیرم   

بعضی ها  هم مشکل س/ک/س دارند که چه کنیم..دیرتر...(ببخشید بقیشو سانسور می کنم..)

فعلا اینارو یادم میاد .. اگه مورد جدیدی دیدم اضافه میکنم.. 

 پی نوشت: 

امروز یکی زنگ زد گفت خانم دکتر رو داروم نوشته یک دوم یعنی چه؟؟ 

گفتم یعنی نصف.. ادامه داد 2 تا یک دوم نوشته !!  

دوستان داروساز عزیز زین پس بجای واژه های غیر اشنای 2/1 و3/1و4/1 از نصف ثلث و ربع استفاده شود.. 

نامه یک دختر به همسر آینده اش

عزیزم!

می توانی خوشحال باشی، چون من دختر کم توقعی هستم.
اگر می گویم باید تحصیلکرده باشی، فقط به خاطر این است که بتوانی خیال کنی بیشتر از من می فهمی!
اگر می گویم باید خوش قیافه باشی، فقط به خاطر این است که همه با دیدن ما بگویند"داماد سر است!" و تو اعتماد به نفست هی بالاتر برود!

اگر می گویم باید ماشین بزرگ و با تجهیزات کامل داشته باشی، فقط به این خاطر است که وقتی هر سال به مسافرت دور ایران می رویم توی ماشین خودمان بخوابیم و بی خود پول هتل ندهیم!

اگر عروسی آن چنانی می خواهم، فقط به خاطر این است که فرصتی به تو داده باشم تا بتوانی به من نشان بدهی چقدر مرا دوست داری و چقدر منتظر شب عروسیمان بوده ای!

اگر می گویم هرسال برویم یک کشور را ببینیم، فقط به خاطر این است که سالها دلم می خواست جواب این سوال را بدانم که آیا واقعا "به هرکجا که روی آسمان همین رنگ است"؟! اگر تو به من کمک نکنی تا جواب سوالاتم را پیدا کنم، پس چه کسی کمکم کند؟!

اگر از تو توقع دیگری ندارم، به خاطر این است که به تو ثابت کنم چقدر برایم عزیزی!

و بالاخره...

اگر جهیزیه چندانی با خودم نمی آورم، فقط به خاطر این است که به من ثابت شود تو مرا بدون جهیزیه سنگین هم دوست داری و عشقمان فارغ از رنگ و ریای مادیات است